firma Sitech praca

Oceniam

Temat: Wi?zki elektryczne
Mo?e nie Sitech (ta nazwa mi utkwi?a, bo Sitech si? reklamowa? na cad.pl/PRACA), mo?e inna sp??ka robi?ca dla VW. Wiem, ?e jedna sp?lka robi?a wi?zki dla VW (dla Golfa V w?a?nie) bo ogl?da?em prezentacje i zdj?cia (nie pami?tam nazwy firmy).

PIAP te? co? robi? dla VW (te? wi?zki elektryczne). Robili np. kontrol? prawid?owego uszczelnienia w procesie DSG za pomoc? Coldmeltu w obszarze Tulle na wi?zce elektrycznej w projekcie Golf A5 - ale to chyba VOLKSWAGEN Elektro-Systemy Sp. z o.o. z Gorzowa (razem z PIAP)...
Źródło: forum.catia.com.pl/viewtopic.php?t=55



Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
Polkowicki Sitech zwiększa zatrudnienie

Około 30 osób może znależć pracę w polkowickiej fabryce stelaży siedzeń samochodowych Sitech.
Potrzebni są spawacze, operatorzy urządzeń produkcyjnych, ślusarze i elektrycy. W sumie, na chętnych czeka około trzydziestu stanowisk. Sitech poszukuje nowych pracowników, bo planuje zwiększenie produkcji. Kandydaci mogą wysłać CV i list
motywacyjny na adres:
Sitech Sp. z o.o., ul. Strefowa 2, 59-101 Polkowice, z dopiskiem: dział personalny.

Firma należy do największego europejskiego producenta samochodów Volkswagen AG. Rozpoczęła działalność w 1999 r. w polkowickiej podstrefie ekonomicznej. W fabryce powstają m.in. metalowe stelaże siedzeń samochodowych do aut marek: Volkswagen, Seat, Skoda i Porsche Cayenne.
W ubiegłym roku wyprodukowano w niej i sprzedano ponad 8 mln cześci. Obecnie zatrudnia około 1400 osób.

(ULK)

http://www.gazetawojewodzka.pl
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=239


Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
SITECH WCIĄŻ ZATRUDNIA

28 wrzesnia 2007 09:25:45

Polkowicka firma Sitech, zajmująca się produkcją podzespołów do siedzeń samochodowych dla koncernu Volkswagen, zwiększa swoją produkcję. By zaspokoić potrzeby pracodawcy, a tym samym dostosować moce produkcyjne do aktualnej sytuacji zakładu firma planuje zatrudnić dodatkowo ok. 60 osób.

Szansę na stałe miejsce pracy mają osoby, gotowe podjąć pracę na stanowiskach tj.: operator urządzeń produkcyjnych, operator wózka widłowego, spawacz, elektryk, mechanik, programista, pracownik działu kontroli jakości, pracownik działu logistyki.
Utworzona w maju 1998 roku spółka produkcję rozpoczęła w marcu 1999. Spektrum produkcji obejmuje: tłocznię, spawalnię, lakiernię oraz montaż podzespołów i stelaży metalowych siedzeń samochodowych do aut marek Volkswagen, Seat, Skoda oraz Porsche. W roku ubiegłym zakład wyprodukował i sprzedał ponad 8 milionów części. Dodajmy że Sitech zatrudnia obecnie blisko 1400- stu pracowników.

Kamila Chudaś

http://www.e-piastowska.pl/news.php?readmore=1282
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=239


Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2008...
[BRZEG]

Keiper coraz bliżej Skarbimierza

Keiper, wnp.pl (AG) - 03-09-2008 17:41

Lada dzień gotowe będzie zezwolenie na prowadzenie biznesu w wałbrzyskim Invest Parku dla niemieckiej firmy Keiper, która w Skarbimierzu produkować będzie elementy siedzeń samochodowych.
Skarbimierz mimo, że położony mniej więcej w połowie drogi między Opolem a Wrocławiem należy właśnie do strefy wałbrzyskiej. Firma zamierza wybudować zakład wytwarzający stelaże i metalowe komponenty do siedzeń samochodowych, w którym pracę znajdzie ok. 400 osób. Wartość inwestycji szacowana jest na ponad 53 mln zł.

Keiper prowadzi już działalność w Polsce. W fabryce w Świebodzinie ok. 800 pracowników wytwarza części dla Volkswagena, firm: Sitech, Magna, Faurecia i Grammer.

http://motoryzacja.wnp.pl/keiper-coraz- ... 1_0_0.html
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=1798


Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2008...
Hektary dla Legnicy

Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna powiększyła się o 33 hektary. Nowe tereny leżą w Głogowie (14,5 ha), Przemkowie (7 ha) i Prochowicach (11,5 ha). Decyzję w tej sprawie podjęła Rada Ministrów.

W Przemkowie oczekiwanie na podstrefę trwało ponad rok. Dla inwestorów przygotowano siedem hektarów gruntu między ulicami Kaczanowską a Głogowską. Decyzja rządu o rozszerzeniu Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej otworzyła przedsiębiorcom drzwi do budowania nowych zakładów. Zadowoleni są także w Prochowicach, gdzie od ponad dwóch lat czekało na zagospodarowanie ponad 11 hektarów ziemi przy wyjeździe z miasta w kierunku Wrocławia. Zainteresowanie nimi jest bardzo duże.
- W najbliższych dniach mamy spotkania z inwestorami - mówi burmistrz Halina Kołodziejska, ale nie chce zdradzić z kim ani nawet z jakiej branży.
W Głogowie podstrefa powstanie w miejscu utworzonej kilka lat temu Zachodniej Dzielnicy Przemysłowej. Do tej pory nie pojawił się tam ani jeden inwestor. Miasto liczy na to, że teraz zainteresowanie tym terenem będzie duże.
Po rozszerzeniu Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna obejmuje ok. 460 hektarów przeznaczonych pod inwestycje przemysłowe i usługowe. Do terenów znajdujących się blisko Chojnowa, Krzywej, Legnicy, Legnickiego Pola, Lubina, Polkowic, Środy Śląskiej i Złotoryi dołączyły nowe w Głogowie, Przemkowie i Prochowicach, a podstrefy legnicka i złotoryjska powiększyły się o kolejne działki.
Obecnie w LSSE działają takie firmy jak: Viessmann, GATES Polska, VOSS Automotive Polska, Royal Europa, CCC Factory, Volkswagen Motor Polska, Sitech, Sanden Manufacturing Poland, HĂśrmann Legnica i Andrzej Urzędowski. W sumie zainwestowały one ponad 3 miliardów 400 milionów złotych.
- W kolejce czekają następni inwestorzy z kapitałem niemieckim i hiszpańskim, reprezentujący przemysł motoryzacyjny - mówi Krzysztof Pawłowski, prezes LSSE. I dodaje: - Firmy te zamierzają zainwestować u nas blisko 200 milionów złotych i utworzyć ponad 2100 nowych miejsc pracy. Rozpoczęliśmy rozmowy z potentatami w branży budowlanej i papierniczej. To oznacza utworzenie kolejnych 1500 miejsc pracy.
LSSE powstała na 20 lat, między innymi jako alternatywa dla przemysłu miedziowego. Będzie więc istnieć do maja 2017 roku. Niewykluczone, że rząd przedłuży jej działalność.

8000 ludzi znalazło pracę w LSSE, w której działają 84 firmy

Urszula Romaniuk Współpraca JAŚ - POLSKA Gazeta Wrocławska

http://legnica.naszemiasto.pl/wydarzenia/820996.html
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=1798


Temat: [Inwestycje] KSSE
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna najlepsza w kraju.
Maciej Nowaczyk2006-08-17, ostatnia aktualizacja 2006-08-18 10:15:12.0
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna najlepsza w kraju. Legnicka jest czwarta - wynika z raportu renomowanej firmy doradczej KPMG. Przygotowała go z myślą o interesujących się Polską zagranicznych inwestorach
KPMG oceniało strefy na podstawie 16 wskaźników. Porównywało m.in. liczbę inwestorów, ilość zainwestowanych przez nich pieniędzy, liczbę nowych miejsc pracy, wyniki finansowe strefy i dynamikę jej rozwoju.

Mariusz Strojny z KPMG, kierownik projektu: - Większość wskaźników miała charakter ilościowy, a przez to obiektywny. By jednak raport był kompleksowy, dodaliśmy kilka czynników subiektywnych, na przykład jakość infrastruktury czy dostępność mediów.

Na czele rankingu uplasowały się ex aequo Wałbrzyska i Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (jako jedyne zdobyły po 4 pkt - patrz mapka). Trzecia na liście jest strefa łódzka, czwarta legnicka, piąta pomorska.

- Raport dosadnie pokazuje, że wygrywają te strefy, które się wyspecjalizowały. Czyli katowicka ze specjalnością motoryzacyjną, łódzka z branżą AGD czy wałbrzyska, która jako jedyna z tak dużym powodzeniem potrafiła połączyć obie branże - tłumaczy Mariusz Strojny.

Wałbrzyska strefa w rankingu nie miała słabych punktów, a w wielu kategoriach była najlepsza. Analitycy z KPMG pochwalili tworzenie klastrów, czyli grup kilku sąsiadujących i współpracujących ze sobą fabryk. Ich zdaniem ukierunkowanie na konkretną gałąź gospodarki ułatwia strefom zdobywanie nowych inwestorów.

- Łatwiej jest również znaleźć fachowców - zachęca Strojny. - Szkoły wyższe same przestawiają programy nauczania, żeby kształcić poszukiwanych specjalistów.

Jedynie w przypadku Legnickiej SSE analitycy KPMG studzą entuzjazm: - Wysoką pozycję zawdzięcza głównie obecności w pobliżu KGHM, który przyciąga do niej nowych inwestorów.

Szefowie wałbrzyskiej strefy nie zamierzają spocząć na laurach. Pod inwestycje przygotowują już kilkadziesiąt kolejnych hektarów. - Grunty pozyskamy od Agencji Nieruchomości Rolnych i Agencji Mienia Wojskowego - wyjaśnia Marlena Falkenberg z Wałbrzyskiej SSE. - Natychmiast je uzbroimy i udostępnimy inwestorom.

Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna Invest-Park zajmuje powierzchnię ponad 812 ha. Składa się z 15 podstref. Trzynaście z nich leży na terenie województwa dolnośląskiego, w okolicach Wrocławia, Wałbrzycha, Nowej Rudy, Kłodzka, Dzierżoniowa, Żarowa, Jelcza-Laskowic, Kudowy Zdroju, Świdnicy, Oławy, Strzelina, Brzegu Dolnego i Strzegomia. Zainwestowały w niej m.in.: Toyota, Electrolux, Wrozamet, Polar, Bridgestone, Wabco, Cersanit, Faurecia, Colgate Palmolive, Cadbury Polska, 3M, General Electric.

LG Philips, największa inwestycja w dziejach III RP, usytuowana w podwrocławskiej gminie Kobierzyce, leży w Tarnobrzeskiej SSE.

Co jest w innych strefach

Katowicka SSE - 1156 ha - GM Opel, Fiat - GM Powertrain, Isuzu, Delphi, Kirchoff

Łódzka SSE - 383 ha - BSH, Fuji, Haering, Gillette, BSH, Indesit, Sanitec

Legnicka SSE - 416 ha - Volkswagen Motor Polska, Gates, Viessmann, Sitech, Winkellman, Faurecia, Aksys, Sanden Manufacturing System

Pomorska SSE - 535 ha - Sharp, AllTech, Gemplus Pologne, Amhill Europa, Lemahieu, Molex Premise Networks, Suruga Seiki, Wentworth Europa


http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3556565.html
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=109


Temat: [Wrocław] Newsy 2009
Dolny Śląsk: Firmy motoryzacyjne już się nie boją kryzysu?

Tomasz Woźniak, SIYA, ULK
2009-05-13 10:42:38, aktualizacja: 2009-05-13 10:42:38

Volkswagen i Sitech w Polkowicach przestawiają się na produkcję pełną parą. Sporadycznie odwoływane są piątkowe zmiany w fabryce. Choć sytuacja nie jest do końca ustabilizowana, skończył się okres szkoleń i przymusowych urlopów.

- Zaczynamy wręcz rozmowy o podwyżce płac - mówi Dariusz Dąbrowski, przewodniczący Solidarności w Volkswagen Motor Polska.
Nie ukrywa jednocześnie, że na dłuższą metę bez pomocy państwa wszystkim firmom z branży trudno będzie przetrwać. Firma od stycznia przestawiła produkcję na nowe silniki.

Podlegnicka spółka VOSS Automotive Polska, producent technik złączeniowych i przewodów hamulcowych, również ucieka przed kryzysem w nową technologię. Do końca roku ma dobudować za 25 mln zł trzecią halę produkcyjną i zatrudnić co najmniej 10 nowych pracowników. Obecnie pracuje ich 300, ale dostają tylko 60 proc. dotychczasowej pensji, ponieważ nadal jest zbyt mała produkcja.

W nowej hali będą produkowane m.in. ogrzewane przewody do silników diesla z innowacyjnym systemem SCR (patent firmy VOSS).
- Proces zwalniania ludzi z firm motoryzacyjnych wyhamował i teraz szukają one nowych pracowników - mówi Henryk Rataj, wicedyrektor Dolnośląskiego Urzędu Pracy.
W Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej jedynie fabryka Gates Polska obniża teraz produkcję. Jako jedna z nielicznych firm branży motoryzacyjnej nie zmniejszyła w styczniu produkcji i wyroby wędrowały do magazynu.

Ogólnoświatowy kryzys nie przeszkadza rozwijać się Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Rząd zwiększył jej obszar i jest większa o ponad sto hektarów, a prawie pięć tysięcy osób może liczyć na pracę.
Znane są już trzy firmy, które zainwestują na powiększonych terenach. Dwie z nich z branży motoryzacyjnej: Sauer Danfoss (Kobierzyce) i American Axle & Manufacturing Poland (Świdnica). Chcą one zatrudnić po 200 osób.

Ze zmian cieszą się w Świdnicy. Dzięki inwestycji AAM, pracę może zachować większość zatrudnionych dotychczas w Remy. Amerykański koncern, który dotychczas nie był objęty strefą, podjął w ubiegłym roku decyzję o zamknięciu produkcji. Utratą pracy było zagrożonych ponad 300 pracowników. Pojawiła się jednak spółka AAM, która zapowiedziała, że zainwestuje w Remy, jeżeli teren zostanie włączony do strefy. To był pierwszy przypadek w Świdnicy, gdzie już istniejący zakład produkcyjny zyskuje przywileje strefowe.
W Bolesławcu inwestuje od końca marca amerykańska firma Guardian Automotive Poland. Do 2012 zbuduje fabrykę i zatrudni 160 osób.



Rozmowa ze Zdzisławem Kaliciakiem z wydziału polityki regionalnej, badań i analiz Dolnośląskiego Urzędu Pracy

Czy firmy z branży motoryzacyjnej nadal zgłaszają zwolnienia grupowe?

Takie sytuacje odnotowywaliśmy w pierwszym kwartale, gdy zatrudnienie w firmach tej branży spadło średnio o 8 proc. i nieznacznie zmalała produkcja. W kwietniu na 250 osób zgłoszonych do grupowych zwolnień żadna nie była zatrudniona w firmie związanej z przemysłem samochodowym.


Nie zwalniać w kryzysie

Myślę, że brak zwolnień to sygnał świadczący o stabilizacji, a więc całkiem możliwe, że najgorsze mamy już za sobą. Uważam, że kolejne miesiące ostatecznie wyjaśnią sytuację. Na szczęście rynek pracy w naszym regionie jest na tyle urozmaicony, że zwalniani pracownicy znajdą bez większych kłopotów pracę w innym przedsiębiorstwie.

Czy w innych branżach kryzys mocno dotknął przedsiębiorstwa?

W kwietniu bezrobocie zmalało o 2,7 tys. osób i prawdopodobnie będzie nadal maleć, na co wskazuje spadająca liczba zgłaszanych zwolnień i coraz więcej pojawiających się ofert pracy na rynku. Dla porównania w marcu zgłoszono zwolnienia 1100 osób, ale już w kwietniu tylko 250.

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/pieniadze/
Źródło: forum.investmap.pl/viewtopic.php?t=2695


Powered by WordPress, © Oceniam