Fiat wtryskiwacze 2.0 VIS

Oceniam

Temat: Fiat Marea 2.0 155KM 20V R5 - Jaki Gaz?
potrzebujesz dobrego gazownika nie PARTACZA, po pierwsze prawidłowe nawiercenie w kolektorze, dobre wtryskiwacze minimum Magic Jet najlepiej Matrix tylko cena trochę wyższa, dobry reduktor np EG200KW ewentualnie Skorpion ST, sam posiadam Fiata Bravo HGT 2.0 R5 147KM to ten sam silnik tylko ty masz z VIS i jest troszeczkę mocniejszy,
Moja konfiguracja to:
Stag 300
wtryski Magic Jet - średnica dysz to od 2,2 do 2,3 u mnie 2,3 ale zaczynaj od 2,2
Reduktor Skorpion ST - ciśnienie na reduktorze powinno być około 1,10 bar


zapraszam na stronę:
http://lpg.info.pl/
znajdziesz tu dużo odpowiedzi, ja sam korzystając z tego forum zmieniłem instalacje ze zwykłej na sekwencje
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1315804.html



Temat: Problem z komputerem pokładowym silnika Fiat Uno!
Witam mam problem z komputerem pokładowym. Posiadam Fiata uno 1.0 i.e 96' na wtrysku 45 KM. podczas diagnostyki Euroscanem visa 1.83 gdy dodaję gazu dane zmieniają się wszystkie dobrze do póki "Throttle Position" nie minie 14,7 deg. wtedy dane zatrzymują się i tak jak by komputer zawieszał się i po około 9 sekundach od puszczenia pedału gazu z powrotem wszystkie dane są normalnie pokazywane, a jeśli trzymam cały czas wciśnięty dane nie odświeżają się. Proszę o pomoc!I jeszcze mam pytanie czy dawka paliwa jest dobra przy tej temperaturze silnika i powietrza. dane podane na zdjęciu!
P.S. kupiłem również drugi komputer do tego modelu i jest to samo!

Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1544980.html


Temat: 2.4/2.0 20v szalony pomysł
" />A więc tak:
mam Fiata Coupe 20V (147KM w seri - silnik bez VIS)
a mój szalony pomysł wygląda tak:
1)Kupno silnika 2.4 20v z Kappy (możliwie jak najlepszy stan)

2)Rozbebeszenie zakupionego silnika na najmniejsze części, przegląd panewek(wymiana), z pierścieniami podobnie.. ogólne oszacowanie silnika i jego "remont"

3)Zapięcie głowicy od Fiata (jest z silnika bez VIS i chciałbym aby tak pozostało), a głowice są identyczne(przynajmniej tak mi wiadomo) oczywiście głowica też przetrzepana i odnowiona żeby nic już nie rozbierać w bliskiej przyszłości

4)koło zamachowe od FC chyba będzie lżejsze więc by zostało

5)skrzynia na pewno zostaje od FC z racji przełożeń (chyba ze spasowaniem nie powinno byś problemu)

6)wtryski są takie same, pompa paliwa od FC może z 20VT

i tu pytania..

1)Czy sterownik/komputer z FC będzie pasował... wydaje mi się, że czujniki na silniku będą te same skoro rezygnuje z VIS?

2)I najważniejsze pytanie: Czy to wszystko da się tak zrobić??
Jeżeli ktoś ma pojęcie na ten temat to proszę o wyczerpujące odpowiedzi

Także mile widziane porównanie 2.0 z 2.4 od strony technicznej
a i jak ktoś ma wykres z hamowni kappy 2.4 (może być seria... chodzi mi jedynie o przebieg wykresu)

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=37093


Temat: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy
" />Mam zrobioną kapitalkę silnika i dalej coś mu nie pasuje. Faluje na wolnych obrotach - wymieniłem przepływomierz na oryginał, silnik krokowy sprawdzony. Byłem ostatnio podpiąć go pod komputer u dealer'a Fiata w Stalowej Woli i powiedzieli że mam nieszczelność na osi przepustnicy.Mechanik powiedział że silnik łapie lewe powietrze i przez to mieszanka jest uboższa, a komputer samochodu czuje tą nieszczelność i wydłuża czas wtrysku paliwa żeby mieszankę wzbogacić i dlatego świeci się mi kontrolka wtryskiwacza. Moje pytanie brzmi: co zrobić z przepustnicą - regenerować czy szukać nowej? Gdzie to zrobić dobrze i za normalne pieniądze?
Mojej Themie brakuje także mocy - jak na 152 KM to jest za bardzo słaba moim zdaniem. Zastanawia mnie również fakt że bardzo szybko łapie temperaturę mimo iż wskaźnik temp pokazuje najczęściej 70 -90 C. Pokrywy zaworów nie da się dotknąć a na temp cieczy chłodzącej to 90C - czy to jest normalne w Themach? Podobna rzecz dzieje się ze wskaźnikiem temp. oleju nawet po dłuższym sprincie temp oleju na wskaźniku wzrasta czasem tylko do 60C. Moje podejrzenia padają na czujniki - czy słusznie?A może to wina źle wyskalowanych wskaźników i podają błędne odczyty? Nie chciałbym zagotować silnika i robić go od nowa. Dodam iż silnik u poprzedniego właściciela jeździł na gazie i podobno strzelił mu kilka razy i to dość mocno. Kupiłem to auto bez instalacji i jeżdżę tylko na benzynie - nie jestem zwolennikiem gazowania aut. Czy ktoś z szanownych użytkowników miał lub ma podobne problemy ze swoją Themą? Proszę o porady.Pozdrawiam.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=32795


Temat: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy
" />
">znalezienie nowej przepustnicy do tego silnika z takim osprzętem (VIS) będzie graniczyć z cudem
albo szukaj używki (zdrowej z silnika bez LPG) albo regeneruj posiadaną
bo teoria z nieszczelnościa (szczególnie po eksploatacji na LPG) trzyma się kupy
(miałem pare strzałów w dedrze - silnik też wariował - winny był zniszczony dolot)
sonda OK?
zrób sam test kompa (to z naciskaniem gazu 5 razy przy pozycji kluczyka zapłon - gdzieś jest dobrze opisane na forum) - wtedy też pokaże błędy np:sondę
temperatura - OK(sam bym chciał żeby moja moment łapała 90)

piszesz że słaby silnik... przyjedz to się ścigniemy i sprawdzimy
(też 2.0 16v VIS)


Rozmawiałem ostatnio z Topciem i mówił żebym zagadnął do Ciebie o tą przepustnicę. Przepustnicę już mam używaną która nie wąchała nigdy gazu. Wymienię też cały dolot. Byłem na komputerze w Fiat ASO Stalowa Wola i pokazało tylko wydłużony czas wtrysku i ta nieszczelność. Sonda jest O.K. Ta temperatura mnie denerwuje bo nieraz spod maski bije taki żar że aż się dziwię że się jeszcze nie schajcowała ale Topcio mówi żebym nie grzebał bo jeszcze co popsuje Trzyma ładnie 90C na wskaźniku ale ja jestem chyba przewrażliwiony na tym punkcie.
A co do mocy - wydaje się mi że jest słaba. W porównaniu do Kappy 155KM (210km/h), Alfy Romeo 2.0 8v TS 140KM (215km/h) jest słaba wydarłem nią TYLKO LEDWO(!!!) 175km/h - chyba coś jest nie halo.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=32795


Temat: jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
" />Witam
Poniżej trochę literatury fachowej
"Wszystkie te aspekty powodują, że jedyną metodą wyeliminowania tych niedomagań jest zastosowanie wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki rodzaj zasilania nie tylko nie powoduje zmniejszenia osiągów silnika, ale wręcz przeciwnie, w pewnych zakresach prędkości obrotowych, jego parametry ulegają zwiększeniu. Nie jest to oczywiście wzrost o dużej wartości, jednak podczas badań hamownianych jest wykazywany. Takie zachowanie silnika przy zasilaniu ciekłym LPG jest podyktowane samoistnym odparowywaniem gazu w kanałach dolotowych. Przejście ze stanu ciekłego w stan gazowy odbywa się w strumieniu przepływającego powietrza, z którego parujący gaz odbiera ciepło powodując jego schładzanie. Dzięki temu gęstość tak otrzymanej mieszanki palnej rośnie przyczyniając się do utrzymania współczynnika napełniania na poziomie porównywalnym z zasilaniem benzyną.Właściwości jezdne są takie same jak przy zasilaniu benzyną, w górnym zakresie prędkości obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu jałowym (zmienne obciążenie wynikające np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczność silnika są lepsze niż przy zasilaniu benzyną.instalacja ta jest odporna na złą jakość naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe składniki bez względu na zatankowane paliwo. Układ LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obsługa jest ograniczona do minimum.
- Nie ma strat mocy, gdyż w tym systemie nie ma cięgien, ani przewodów o dużej pojemności takich jak zwężka Venturiego.
- Nie ma strat wypełnienia, gdyż nie używamy LPG w fazie lotnej.
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego są lepsze, niż podczas jazdy na benzynie.
Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."

A teraz trochę własnych spostrzeżeń po przejechaniu około 100 000 km
Auto rok 98 przy kupnie +- 270 000 km obecnie po 2 latach 370 000 km od nowości z LPI Vialle.W kappach VIS daje "klapsa ''powyżej 3000 obrotów,u mnie jest to 3200 obrotów i auto ciągnie jak "szalone " drugi wyrażny "klaps" jest przy około 3900 obrotów.W różnych typach aut z LPI występuje wzrost mocy przy 4000 obrotów +- 200. Miałem Golfa III i spalał więcej gazu niż kappa.Przeciętnie wychodzi 11-12 litrów gazu na 100 km ,autostrad Katowice- Wrocław godzina jazdy przeciętnie 16 litrów kto zna trasę to domyśla się że prędkości maksymalne muszą dochodzić do conajmniej 200 km/h ,wyhamowania do 90 i tak wkoło.
Przy takim przebiegu to trochę koni powinno ubyć .Znajomi którzy mówili kupujesz fiata, czują teraz respekt po pierwszych próbach "mocy" drogowych okazało się że ani A 6 2.5 TDI ani Golf TDI 130 kM nie mają szans są objeżdzani jak dzieci a podobno śą to demony prędkości na naszych drogach.Bardzo często jeżdzę w Niemczech ,Holandi i we Włoszech i jazda nonstop powyżej 6000 tys obrotów to jest to co ta "szalona" włoszka lubi.Po części sprawia to Power Drive +LPI ,jedynie czego mi brakuje to 6 biegu.
Źródło: forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=17154


Powered by WordPress, © Oceniam